För nya kunder
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

För nya kunder

För att kunna handla måste du vara registrerad kund hos oss. Detta gör du enklast genom att klicka på Registrering i menyn, eller i samband med att du går till kassan. Fyll i alla uppgifterna och skriv sedan ner ditt lösenord och användarnamn (eller skriv ut sidan innan du registrerar dig).

Ditt lösenord och användarnamn behöver du sedan varje gång du skall logga in och handla.

 

Vanliga frågor & svar

Hur handlar jag?

Läs gärna vår guide "Så handlar du" som visar hur enkelt det är att handla hos oss.

 

Till vilka länder levererar vi?

I dagsläget skickar vi inom Sverige.

 

Vad kostar frakten?

Inom Sverige: 99:-.

  

Hur lång är leveranstiden?

Vi packar dina varor så fort som möjligt. Normal leveranstid inom Sverige är 2-5 arbetsdagar, vid populära kampanjer och högtider kan det bli något längre.

 

Hur levereras min beställning?

Inom Sverige skickas alla paket med DHL servicepoint till närmsta utlämningsställe. Du får ett sms när ditt paket finns att hämta.

 

Kan jag hämta mitt paket i butiken?

Ja, Du väljer fraktsätt ”hämta i butik” och då finns din vara att hämta i butiken

 

Var är min order?

När ordern skickas får du en leveransbekräftelse via e-post med ditt pakets spårningsnummer. På DHLs hemsida kan du följa ditt paket.

 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger kvar hos DHLs utlämningsställe i 14 dagar innan det skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket debiterar vi en avgift om 250 kr för att täcka frakt- och hanteringskostnader.

 

Hur ändrar jag eller avbokar min beställning?

Kontakta Kundtjänst omgående via mail, om du vill ändra något på din order. Eftersom vi packar våra leveranser så snart vi har fått in dem går det inte alltid att ändra en beställning. Har vi redan hunnit skicka din order gäller våra standardvillkor för returer.

 

Varför har jag inte fått alla varor?

Det händer ibland att lagersaldot inte stämde på den saknade produkten när du gjorde din beställning. Vi restnoterar inga produkter och varan kommer därför inte i efterhand. I samband med att din order lämnar vårt lager, debiterades du endast med beloppet för de produkter som faktiskt skickades.

 

Byte & Retur

Hur länge har jag öppet köp?

Du har lagstadgad ångerrätt i 14 dagar från det att du tagit emot varan.

 

Hur byter eller returnerar jag en vara?

Vid byte eller retur, kan du komma in i butiken eller skicka med DHL tillbaka till oss, men du står då själv för returfrakten.

 

Vad händer om en vara blivit skadad i transporten?

Kontakta oss via mail så hjälper de dig. Ange ordernummer, reklamationsorsak och bifoga gärna bilder på den skadade varan så har vi lättare att hantera ditt ärende. Detta ska ske inom fem dagar från uthämtningsdatum.

  

Jag har skickat tillbaka mina varor, när får jag mina pengar?

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi tagit emot returen. Kontorshuset ansvarar inte för leveranser som skickas tillbaka till oss, vi rekommenderar därför att du skickar din retur spårbart samt kontaktar Kundtjänst och meddelar att din retur är på väg.

 

Är det samma sortiment och priser på webshop som i butik?

Till största del är sortiment och priser samma i e-handeln som i butik, men avvikelser kan förekomma. Vi säljer t ex inte mat eller varor som är för skrymmande att skicka i e-handeln. Prisavvikelser kan förekomma, främst på utgående produkter.

 

När jag la en vara i varukorgen fanns den, men när jag kommer till kassan är den slutsåld.

Varan reserveras till dig först vid bekräftad beställning i kassan. Vid enstaka tillfällen kan det hända att någon annan kund hinner köpa den sista innan den hunnit reserverats, trots att den ligger i din varukorg.

 

Kan jag reservera en vara?

Nej, det kan du inte. Men du kan se på produkten när den kommer in i lager igen.

 

Jag har en fråga jag inte hittar svar på?

Du är alltid välkommen att kontakta Kundtjänst om du har en fråga som du inte hittar svar på.

 

Hur kontaktar jag er?

Det enklast sättet att komma i kontakt med oss är att skicka ett mail till oss. Ange gärna ditt ordernummer i meddelandet så har vi lättare att hjälpa dig. Vår ambition är att svara på ditt mail inom 24 timmar på vardagar.

 

Du kan även kontakta butiken via telefon på 0173-88580 mellan kl 9-15 på vardagar.

 

Läs mer om distansköplagen HÄR.

 

 

Start > Hjälp > För nya kunder
Meny
Annonser
0 Produkter
Totalt 0 SEK
Priser inkl. moms